RSS-linkki
Kokousasiat:https://dyn10web.uef.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://dyn10web.uef.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunnan tiedekuntaneuvosto
Pöytäkirja 16.05.2022/Pykälä 4
Edellinen asia | Seuraava asia | Kokousasia PDF-muodossa |
Dnro 1665/01.08.00/2021
Valmistelija Marko Junkkarinen
§ 4
Dosentin arvon myöntäminen D.Sc. Mekhail Mustakille
D.Sc. Mekhail Mustak on hakenut digitaalisen markkinoinnin (Digital Marketing) dosentin arvoa Itä-Suomen yliopistoon. Dosenttihakemus on pantu vireille 28.9.2021 Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunnassa.
Yliopistolain (558/2009) 89 §:n mukaan yliopisto voi hakemuksesta myöntää dosentin arvon henkilölle, jolla on perusteelliset tiedot omalta alaltaan, julkaisuilla tai muulla tavoin osoitettu kyky itsenäiseen tutkimustyöhön tai taiteelliseen työhön sekä hyvä opetustaito.
Kauppatieteiden laitos on todennut Mustakin hakeman dosentuurin tarkoituksenmukaiseksi laitoksen opetuksen ja tutkimuksen kannalta seuraavin perustein: "Kauppatie-teet tarvitsee vahvistusta digitaalisen markkinoinnin alueella niin opetuksessa kuin tutkimuksessa. Tämä on noussut esiin myös keskusteluissa opiskelijoiden kanssa. Tämä do-sentuuri vahvistaa kauppatieteiden laitoksen osaamista digitaalisen markkinoinnin alalla ja samalla avaa hakijan mukanaan tuomia kansainvälisiä tutkimusverkostoja UEF tutki-joiden käyttöön. Tutkimusyhteistyö hakijan kanssa on jo aloitettu."
Johtosäännön 9 §:n mukaan tiedekuntaneuvoston tehtävänä on päättää dosentin arvon myöntämisestä.
Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunnan dekaani päätti kutsua asiantunti-joiksi (17.3.2022) professori Jari Salon (Helsingin yliopisto) ja professori Heikki Karjaluodon (Jyväskylän yliopisto) antamaan lausuntonsa D.Sc. Mekhail Mustakin tieteellisestä pätevyydestä digitaalisen markkinoinnin (Digital Marketing) dosentin arvoa varten. De-kaanin nimeäminä asiantuntijoina toimineet Salo ja Karjaluoto puoltavat dosentin arvon myöntämistä Mustakille.
Mustak on suorittanut seuraavat tutkinnot: KTT v. 2017 (Turun kauppakorkeakoulu), KTM v. 2011 (Turun kauppakorkeakoulu) ja KTK v. 2004 (Jahangirnagar University, Bangladesh). Hän on suorittanut myös pedagogisia opintoja vv. 2015-2019 (4 kurssia Turun yliopistossa ja yhden Ranskassa, IÈSEG School of Management). Nykyisessä päätoimisessa tehtävässään markkinoinnin vanhempana tutkijana (Turun kauppakorkeakoulu) Mustak on toiminut vuodesta 2019 alkaen ja toissijaisessa tehtävässään vierailevana tutkijana (IÈSEG School of Management, France) hän on toiminut vuodesta 2020 alka-en. Aikaisemmin hän on toiminut mm. tutkijatohtorina vv. 2018-2019 (IÈSEG School of Management, France), vierailevana tutkijakoulutettavana v. 2015 (Arizona State University, USA) sekä Senior Executive, International Supply Chain Management vv. 2006-2009 (Maersk Shipping and Logistics).
Dosentilta vaaditaan hyvä opetustaito (Yliopistolaki 558/2009). Dekaani voi vapauttaa hakijan opetusnäytteen antamisesta, jos opetusansiot ovat tiedekunnan dosenttiohjeen mukaisesti todennettavissa muutoin. Dekaani on 22.4.2022 tekemällään päätöksellä vapauttanut Mustakin opetusnäytteen antamisesta ja todennut opetusansiot hakemusasia-kirjojen perusteella.
Esitys Tiedekuntaneuvosto toteaa, että D.Sc. Mekhail Mustak täyttää yliopistolaissa mainitut dosentin arvon edellytykset ja myöntää Mustakille digitaalisen markkinoinnin (Digital Marketing) dosentin arvon Itä-Suomen yliopistoon.
Päätös Esityksen mukainen.
Edellinen asia | Seuraava asia | Kokousasia PDF-muodossa |