Dnro 1236/03.01.00/2020 § 10 Tourism Marketing and Management -maisteriohjelman (koulutusvienti) valintaperusteiden hyväksyminen Valmistelija: Jarmo Romppanen Finland University ja Van Lang University, Vietnam (VLU) ovat 2.12.2019 päivätyssä sopimuksessa sopineet Itä-Suomen yliopiston (UEF) kauppatieteiden laitoksella toimivan kansainvälisen maisteriohjelman Tourism Marketing and Management -koulutusviennistä. Sopimuksen osapuolina ovat olleet Finland University (Assignor), Itä-Suomen yliopisto (Assignee), ja Van Lang University (Customer). 29.10.2020 on kyseisten osapuolten välillä allekirjoitettu siirtosopimus Finland Universityn tehtävien siirtämisestä Itä-Suomen yliopistolle Finland Universityn lopettamisen vuoksi. Samassa sopimusta on päivitetty mm. koulutuksen alkamisajankohdan suhteen. Hakuaika on 1.2 – 30.6.2021. Alkuperäinen sopimus sekä siirtosopimus ovat asiakohdan liitteinä. Kauppatieteiden laitos on laatinut Tourism Marketing and Management -ohjelmalle tätä koulutusvientiä varten valintaperusteet, jotka ovat pitkälti yhteneviä ohjelman viime vuonna hyväksyttyjen valintaperusteiden kanssa (kv. maisteriohjelmien haku 1.12.2020 – 20.1.2021). Suurimmat erot ovat hakutavassa (rolling admission), valintatavassa (mm. haastattelut yhteistyössä VLU:n kanssa) sekä opiskelupaikan vastaanottoon ja lukuvuosimaksun suorittamiseen liittyvät päivämäärät. Itä-Suomen yliopiston johtosäännön 9.4 § 4 kohdan mukaan tiedekuntaneuvoston tehtävänä on päättää opetussuunnitelmista ja tutkintovaatimuksista sekä opiskelijoiden valintaperusteista. Esitys 1. Tiedekuntaneuvosto hyväksyy valintaperusteet liitteen mukaisesti. 2. Tiedekuntaneuvosto delegoi varadekaanille päätettäväksi valintaperusteiden mahdolliset täydennykset ja korjaukset. Päätös