Dnro 340/03.00.01/2021 Valmistelija Satu Kouki § 10 Perustutkintokokoulutuksen opetussuunnitelmien vastaavuustaulukoiden ja siirtymäsääntöjen hyväksyminen lukuvuosille 2022–2025 Johtosäännön 9 §:n 4 kohdan mukaan tiedekuntaneuvoston tehtävänä on mm. päättää opetussuunnitelmista. Opintojohtosäännön 20 §:n mukaan tutkinto-ohjelman opetussuunnitelmasta tulee käydä ilmi muun muassa tutkintorakenne (ml. opintojaksot ja niiden laajuudet), tutkintovaatimukset sekä tutkinnon ja sen osien osaamistavoitteet, sisällöt, arviointimenetelmät ja opetusmuodot, samoin kuin mahdolliset siirtymämääräykset. Akateeminen rehtori 2.5.2018 on ohjeistanut siirtymäsäännöistä uuden ja vanhan opetussuunnitelman välillä. Ohjeen mukaan siirtymämenettelyt kuvataan selvästi opetussuunnitelmaan. Yleensä on syytä kuvata myös uusien ja vanhojen opetussuunnitelmien väliset vastaavuustaulukot (esim. uusien ja vanhojen opintojaksojen vastaavuus). Osastoissa on valmisteltu seuraavat vastaavuustaulukot ja siirtymäsäännöt: Humanistisen osaston vastaavuustaulukot Kasvatustieteiden ja psykologian osaston vastaavuustaulukot Opetushallinnon siirtymäsäännöt Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osaston vastaavuustaulukot, ml. englanninkielinen maisteriohjelma Pedagogy and Teaching for Sustainability Esitys Esitän, että tiedekuntaneuvosto hyväksyy perustutkintokoulutuksen vastaavuustaulukot ja siirtymäsäännöt lukuvuosille 2022-2025 liitteiden mukaisesti, kuitenkin siten, että Karjalan kielen ja kulttuurin perusopintojen osalta vastaavuustaulukon hyväksyminen delegoidaan opintoasioista vastaavalle varadekaanille. Päätös Esityksen mukainen.